2015.01.26. 13:29, Margit-1225
Tizennéggyel kevesebb pontot szereztél, mint a csapattársad, Jean-Éric Vergne, miért esett mégis rád a Red Bull választása?
Danyiil Kvjat: Nos, azt hiszem, ezt a kérdést könnyen megválaszolhatom. A pontok nem számítanak, amíg nem a világbajnoki címért küzdök. Igazából engem sem izgatnak! Nagyon szerencsés vagyok, hogy a Red Bullnál olyan emberek vesznek körül, akik minden részletet figyelembe vesznek, folyamatosan elemzik az adatokat, és az adott szituációkat is figyelembe veszik – ez az, amiért úgy döntöttek, hogy lehetőséget biztosítanak számomra.
Mivel iszod a Red Bullt?
Kvjat: Ó, Laurence [az olvasó, akitől a kérdés érkezett]! Ti, ott Ausztráliában is tudjátok, mivel kell keverni, nem? Néha, egy-egy buliban az ember sörrel vegyíti…
F1 Racing: Sörrel?
Kvjat: Csak vicceltem! Az esetek többségében tisztán iszom, abban az esetben pedig, ha keverem, nos… tudom, hogy mindenki azt akarja hallani tőlem, hogy vodkával. Szóval igen, vodkával!
Mit hiányolsz legjobban Oroszországból, amikor távol vagy?
[Glenn Dunbar, az F1 Racing fotósa ennél a pontnál közbeszól: a lányokat!]
Kvjat: Oké – a lányok! Nos, őszintén bevallom, a versenyhétvégén alkalmával nem sok időm van arra, hogy ilyeneken gondolkozzam. De, akárhányszor Oroszországban vagyok, érzem, hogy ez az én otthonom, a lelkem mélyén pedig azt is, hogy innen származom. Itt nőttem fel, itt élnek a szüleim, a nagyszüleim, akikkel sajnos ritkán találkozom. Szóval, lelkesítő az érzés – de az első válasz is helytálló!
Igaz, hogy nagy rajongója vagy a medvevadászatnak?
Kvjat: Medvevadászat? Bocsi, de nem rajongom a medvevadászatért. Sőt, ez most még nekem is új…
Mi a véleményed a Nemzetközi Automobil Szövetség azon terveiről, melyekkel biztonságosabbá akarja tenni a Forma-1-et Jules Bianchi balesete után?
Kvjat: Mindig van tér a javulásra! Ahogyan azt már a baleset után is mondtam, nem szabad elhamarkodott döntéseket hozni; olyan változtatásokra van szükség, melyek jól átgondoltak. Nem szabad elfelejtenünk, hogy egy rendkívül balszerencsés helyzetről van szó, melyben a körülmények mind összejátszottak ellenünk, szóval tényleg nem lenne helyes, ha elhamarkodottan döntenénk! Megfontoltnak kell lennünk. Ez az én véleményem, de tudom, hogy a szövetség mindent irányítása alatt tart és megfelelő döntéseket fog hozni.
Ki volt az első, akinek elmondtad, hogy megkaptad a Red Bull ülését?
Kvjat: Nem igazán tudtam elmondani senkinek, hiszen 30 perccel a szabadedzés kezdete előtt értesültem róla és a hétvége ezen szakaszában nincs nálam mobiltelefon. Az edzőmmel és a mérnökömmel beszéltem meg, két olyan szakemberrel, aki igen közel áll hozzám. Később küldtem pár üzenetet, igaz szombat esténként is elfoglalt vagyok, ilyenkor pedig nehezebb. Gyorsan felhívtam édesapám, de igazából csak ennyi történt!
Rengeteg különböző nyelven beszélsz, melyiket részesíted előnyben? És melyikben vannak a legjobb káromkodások?
Kvjat: Beszélek angolul, oroszul, olaszul, spanyolul és egy kicsit finnül is, de sohasem elemeztem még ki, melyik nyelven lehet legjobban káromkodni. Azt hiszem, a legtöbbször angolul beszélek, de ez érthető, hiszen a sportban erre van szükség.
F1 Racing: És, melyik nyelven tudsz legjobban káromkodni?
Kvjat: Az oroszban vannak a legjobb káromkodós szavak.
F1 Racing: Mondasz párat?
Kvjat: Nem.
A motorsport nagyon gyorsan fejlődik Oroszországban. Van valami program, ami támogatja a fiatal versenyzőket?
Kvjat: Igen, a motorsport gyorsan fejlődik Oroszországban. Főleg az elmúlt négy-öt évben, azóta mióta Vitalij Petrov bemutatkozott – ez nagyon nagyot dobott a sportág iránti érdeklődésen. Most ugye még tovább nőtt, hiszen már van saját versenyünk is. Ez, az én véleményem szerint sokat segíthet az orosz versenyzőkön, hogy a nemzetközi szériákban is helyt tudjanak állni, szóval a jövőben további fejlődésre számítok. Igen, van néhány program, ami segíti a fiatal versenyzőket, és nagyon jó látni, hogy ezek léteznek.
Ki volt a hősöd a motorsportok világában, és miért?
Kvjat: Michael Schumacher, ez így van azóta, mióta elkezdtem a pályafutásom, és már így is marad. Nagyon rossz látni, min kell most keresztülmennie. Nagyon nagy kár, hogy ilyen helyzetbe került. Figyelmesen követtem őt, és imádtam a versenyzési stílusát.
Valóban túl könnyű vezetni a Forma-1-es autókat?
Kvjat: Hát, most azt mondanám, hogy gyere és próbáld ki és akkor te magad is megítélheted, hogy könnyű-e, vagy sem! Ha az ember 60 kilométer/órával halad, akkor könnyűnek fogja találni. A Forma-1-ben azonban mindig a határokat feszegeted és néha túl is léped azokat. Amikor ezt csinálod, akkor nagyon, nagyon nehéz. Nagyon sok ember tudja, hogyan kell teniszezni, sokan tudják, hogyan kell focizni és sokan vezetnek is, viszont kevesen tudják, hogyan lehet feszegetni a határokat egy Forma-1-es autóval. Szóval, a válaszom az lenne, hogy nem!
Félsz Helmut Markótól [a Red Bull juniorpgoramjának vezetőjétől]?
Kvjat: Nem ez a helyes megközelítés. Az elején érzed, hogy rengeteg nyomás helyeződik a válladra az ő irányából, hiszen tényleg nagyon sokat követel. De, ha megismered és teljesíted azt, amit vár – ami egyébként nem könnyű, hiszen általában azt akarja, hogy folyamatosan nyerj, és jó eredményeket szállíts – akkor megérted őt. Nekem sikerült megértenem, megismertem és tisztelem is. Nem félek tőle. Megfelelő a munkakapcsolatunk és most még többet dolgozunk majd együtt.
F1 Racing: Emlékszel, mikor kiabált veled utoljára?
Kvjat: Amikor a Forma-BMW-ben versenyeztem.
F1 Racing: És miért?
Kvjat: Azért, mert sz*rul vezettem! Mind mondtam, ő igazságos veled, ha sz*rul dolgozol, akkor nem fog békén hagyni.
Vezettél valaha orosz autókat?
Kvjat: Minden átlagos orosz családban – bár a modernebbek esetében ebben már nem vagyok biztos – található legalább egy Lada. Ez volt az egyik első autó, amit vezettem.
F1 Racing: Jól vezethető?
Kvjat: Nem igazán. Még van tér a javulásra!
F1 Racing: Erős?
Kvjat: Nem. Itt még nagyobb a tér!
Vlagyimir Putyin a barátod?
Kvjat: Még nem találkoztunk személyesen, eddig nem volt lehetőségem erre. De azt hiszem, elnökként népszerűnek kell lennie az országában, és az is.
A középső neved Vjacseszlavovics – ez honnan jött?
Kvjat: Az édesapámtól. Oroszországban a középső neved az édesapádtól ered. Az apám neve Vjacseszlav, a középső neve pedig Jakobovics, mivel az ő apukája Jakob. Felénk így megy ez. Ha lesz egy fiam, akkor az ő neve Danyiilovics lesz.
Melyik pilótával versenyeznél legszívesebben az F1 történelméből?
Kvjat: Az olyan versenyzőkkel, mint Michael Schumacher. Ő 2012-ben vonult vissza, szóval néhány évvel elkerültük egymást. Persze vannak még pilóták, akik ellen nagyon menő lenne ismét versenybe szállni. Ilyen Senna, Prost és Mansell is, és a régebbi időkből Jackie Stewart. Egy kicsit ismerem a sport történelmét.
F1 Racing: Néhány újonc egyáltalán nem…
Kvjat: Nos, szerintem ez fontos. Nézd, az iskolában nem igazán kedveltem a történelmet, mert unalmasnak találtam, de egy bölcs ember azt mondta, hogy néha megismétlődhet, szóval nem árt ismerned és értened a történelmet ahhoz, hogy tudd, mit csinálsz.
F1 Racing: Korábban olvastál könyveket a motorsportokról?
Kvjat: Sok módja van ennek. Néztem videókat és dokumentumfilmeket is. Láttam a Senna és az 1 címűt is és mindkettőt roppant érdekesnek találtam. Könyveket is olvastam és nézetem videókat az interneten. Mindig is érdekelt a sport történelme, az orosz F1 Racing magazint is gyűjtöttem 2004 és 2006 között. A kezdetek óta olvastam, olvasom, hogy megismerjem a sportot és annak történelmét!
( motorsportal.hu )