2015.01.25. 15:04, Margit-1225
A NASCAR-ban is érdekelt Gene Haas tavaly kapta meg a rajtengedélyt a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) később azonban bejelentette, hogy – bár lenne lehetősége arra, hogy már a 2015-ös évadban debütáljon – csapata csak 2016-ban csatlakozik a királykategóriához, az idő rövidsége miatt ugyanis az idei szezonra nem tudott volna megfelelően felkészülni. Később több fontos információ is napvilágot látott, hivatalossá vált például, hogy a Haas a Ferrari technikai partnereként kezdi F1-es pályafutását és kiderült az is, hogy a munka nem csak Amerikában zajlik majd, hiszen az istállónak lesz egy európai bázisa is – a szakemberek itt készítik majd fel az autókat.
Haas sokak szerint túl nagy fába vágta a fejszét, hiszen a sport egyre magasabb költségei miatt tavaly több kisebb alakulat is komoly bajba jutott, két sereghajtó ellen pedig csődeljárás indult, azaz nem biztos, hogy a mostani a legmegfelelőbb időpont egy új csapat indításához. Az amerikai alakulat azonban készen fog állni a debütálásra, sőt egyelőre minden a tervek szerint halad – jelentette ki a csapatvezető, Günther Steiner. „Hamarosan beköltözhetünk az épületbe. Szorosan együttműködünk a Ferrarival. És együtt is kell működnünk velük, hiszen hatalmas tapasztalattal és tudással rendelkeznek, mi pedig szeretnénk tanulni tőlük. A Ferrari egy igazán nagyszerű partner” – idézi a Red Bull korábbi technikai igazgatójának szavait a motorpsort.com.
„Hamarosan nekivágunk az autó tervezésének. Az utolsó pillanatokra általában a rohanás jellemző és a legtöbb esetben felmerülhet néhány probléma, a versenyzés azonban már csak ilyen. Egy nagyon jó csapatra van szükségünk ahhoz, hogy legyőzzük ezeket a nehézségeket. Nekem személy szerint nincsenek kétségeim afelől, hogy 2016-ban ott leszünk a rajtrácson” – magyarázza Steiner, majd azokról a pletykákról is beszél, melyek szerint a Haas alapítója az a titokzatos befektető, kinek segítségével a komoly anyagi gondokkal küzdő Marussia (a csapat a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos nevezési listáján már Manorként szerepel) visszatérhet a rajtrácsra.
„Megvásároljuk a bázisukat és talán néhány eszközt is, de nem fogunk részt vállalni az istálló futtatásában. Nem veszünk részesedést és a szellemi tulajdonjogokat sem vettük meg. Egyes, a sajtóban terjedő hírek szerint ugyanis felvárásoltuk a 2015-ös autó szellemi tulajdonjogait. Ez az állítás azonban nem fedi a valóságot. Csapatunk továbbra is egy saját autó tervezésén dolgozik” – folytatja a szakember, aki ideje nagy részét Európában tölti. A jövő héten egyébként ő is elutazik Spanyolországba, ahol kezdetét veszi a 2015-ös tesztidény. Steiner szeretne a tűz közelében maradni és arra is kíváncsi, miként készülnek fel az alakulatok a soron következő versenyévadra.
Nyilatkozata során azt is elárulta, hogy a Haas már 50 alkalmazottal áll szerződésben, és a vezetőség reményei szerint hamarosan bejelenthetik egy vezető tervező érkezését is. Azt viszont kizártnak tartja, hogy csapata a 2016-os felkészülési időszak előtt pályára küldi versenyautóját, és átmeneti versenygépet sem épít. „Nekünk sem lesz korábban versenyautónk, mint a többieknek. Nem tervezünk ilyet, és ennek egyébként sem lenne értelme. Építeni egy autót, ami már igazából elavult. Megpróbáljuk a lehető legkésőbb elkészíteni a versenygépet, így ugyanis több idő jut a fejlesztésre. Ha készítünk egyet csak azért, hogy teszteljük, akkor rengeteg pénzt és időt dobunk ki az ablakon, mert ezzel párhuzamosan fejlődni is kellene. Szóval, mi is akkor tesztelünk majd, amikor a többiek!”
Természetesen a versenyzőkérdés is szóba került, Steiner viszont elmondta, a vezetőség erről még nem egyeztetett, noha a sajtóban egyre több nevet hoznak összefüggésbe az istállóval. Legutóbb a Ferrari révén felmerült például Esteban Gutiérrez, Jean-Éric Vergne és Raffaele Marciello szerepeltetésének lehetősége is. „Ez nehéz döntés lesz. Egyelőre nem tudjuk, ki lesz a piacon négy hónap múlva. Rengeteg versenyző van odakinn. Ezzel még nem foglalkoztunk, mert szeretnénk látni, hogyan alakul a pilótapiac. Tényleg nem akarjuk elkapkodni a döntést, hiszen látni akarjuk, miként teljesítenek azok a versenyzők, akiknek még nincs szerződésük. A döntés minden valószínűség szerint a harmadik negyedévben születik meg” – folytatja.
Gene Haas korábban több alkalommal is elmondta, reményei szerint a csapat versenyképes lesz első évében, Steiner most nem akart komolyabb jóslatokba bocsátkozni, abban viszont ő is bízik, hogy az istálló „a lehető legjobb teljesítményt” fogja nyújtani. „Nagyon nehéz most bármit is megmondani, mert nem látod, milyenek lesznek az ellenfelek. Például, ha korábban azt mondtuk volna, hogy a Williamsszel akarunk versenyezni, az azt jelentette volna, hogy a bajnokság nyolcadik-kilencedik helyét célozzuk meg, erre tavaly a Williams borzérmes lett. Nehéz jósolni, mert nem tudom, mennyire lesznek erősek az ellenfelek. Szeretnénk, ha tisztelnének minket, a legjobbunkat fogjuk nyújtani, bárhol is leszünk. Nem akarjuk, hogy a szereplés kínos legyen” – zárja gondolatait.
( motorsportal.hu )