|
Milyen Forma-1-et akar a Ferrari?2015.01.25. 10:24, Margit-1225
A Forma-1-nek radikális változtatásokra van szüksége, ha népszerűbbé akar válni a szurkolók körében – jelentette ki a Ferrari új csapatvezetője, Maurizio Arrivabene. Az olasz szakember egyetért Niki Laudával: ő is örülne az 1000 lóerős versenygépek érkezésének.
A csapatok és a Forma-1 irányítói januárban több alkalommal is arról egyeztettek, milyen irányt vegyen a sport a következő években. Az illetékesek szeretnék nehezebbé, látványosabbá és ezáltal vonzóbbá tenni a királykategóriát. Egyeztetéseik során felvetődött a szélesebb gumik, valamint az ezernél is több lóerő leadására képes motorok bevezetése – utóbbit az üzemanyag-fogyasztás és átfolyás korlátozásának eltörlésével érnék el. A Mercedes sportigazgatója, Niki Lauda úgy véli, ezek a módosítások elengedhetetlenek az F1 számára, kijelentésével a Ferrari vezetője is egyetért.
„Olvastam, amit Niki barátunk mondott” – kezdi a csapat hivatalos holnapjának nyilatkozó szakember. „Ő egy igazi osztályelső, míg én itt ülök négy sorral hátrébb! Osztom azon véleményét, hogy a Forma-1-nek látványosabbá kell válnia. Sokan attól tartunk, hogy a sport több nézőt is elveszít, ám én sajnos már azt sem zárom ki, hogy mindez megtörtént!” – folytatja Arrivabene, aki úgy véli, az erőforrások teljesítményének növelése önmagában már nem lesz elég ahhoz, hogy javuljon a sportról kialakult kép; szerinte radikális változásokra van szükség.
„2017-től én is olyan autókat szeretnék látni, amelyek megnyerik maguknak a szurkolókat, olyan gépeket, melyek közelebb tudnak kerülni a szurkolókhoz, és amelyek esztétikailag is vonzóbbak a közönség számára. Talán, az sem lenne hátrány, ha olyan hangot kapnánk, amitől mindenkinek égnek áll a haja, mint amikor egy heavy metal bandát hallgat! Azokban az időkben, amikor Niki versenyzett ilyen volt ez a sport. Én akkor egy lelkes rajongó voltam, és az állóhelyre szóló belépőmet szorongattam! Nem hiszem, hogy egy egyszerű fejlesztés elengedő ebben a helyzetben, szerintem most nem erre van szükségünk, hanem egy igazi forradalomra, radikális változásokra” – magyarázza.
Arrivabene ezzel párhuzamosan a költségcsökkentésről sem szeretne elfeledkezni, az elmúlt években ugyanis több kisebb alakulat is bajba került, ami egyesek szerint visszavezető az erőforrásokkal kapcsolatos szabályok megváltoztatására, tavaly ugyanis sokkal drágábbak voltak a hajtóegységek, mint az előző szezonokban. Az olasz szakember egyetért azokkal a véleményekkel, melyek szerint a kiadásokat az egyes részegységek egységesítésével lehetne leghatékonyabban csökkenteni. A csapatvezető mindemellett a környezettudatosságot sem akarja elfelejteni. „A nagyobb erőnek és a nagyobb sebességnek nem kell törvényszerűen együtt járnia a magasabb üzemanyag-fogyasztással. Mindenképpen csökkentenünk kell a kiadásokat azokon a területeken, melyek kevésbé érdeklik a nagyobb közönséget” – vázolja fel elképzelését.
A Ferrari csapatvezetője nemcsak a technikai szabályokon módosítana, hanem magát a sportot is közelebb hozná a szurkolókhoz. „Amikor arról beszélek, hogy a Forma-1-et közelebb kell hozni a rajongókhoz, akkor itt mindent szó szerint értek. A csütörtöki sajtótájékoztatót például tarthatnánk a versenypályákon kívül. Szóval, az adott városokban sokkal jobban bemutathatnánk magukat a versenyzőket, a versenyautókat. Csak rajtunk múlik, hogyan tesszük jobbá az F1-et, olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet. Mennyire valószínű, hogy ezt megtehetjük? Tudom, hogy ez nem egy szokványos megoldás, de globális felmérés – az internet és a televíziós társaságok segítségével – jó kiindulópontot adna arról, mire vágynak az emberek. Figyelnünk kellene erre, és követnünk kell a trendeket, mert a szórakoztatás az egyik célunk” – zárta gondolatait.
( motorsportal.hu )
| |