„Majdnem leestem a székről” – Hembery jót nevetett a Ferrarin
2014.04.05. 11:22, Margit-1225
Nagyobb a különbség a bahreini két gumikeverék között, mint azt a Pirelli várta. A hűvös éjszakai hőmérséklet ugyanakkor tartósabbá is teszi az olaszok abroncsait, így vasárnap kevés kiállásra számíthatunk.
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery jót mosolygott az első pénteki szabadedzésen. A Ferrari egyik etapja előtt ugyanis Fernando Alonso F14 T-jének bal első kerekére lágy, a többire viszont közepes keverékű gumit tett fel. Miután észlelték a hibát, azonnal megállították a spanyolt, majd visszatolták a garázsba. A kavarodást a hírek szerint a rosszul feliratozott kerékmelegítők okozták. „A szezont megelőzően felvetettük az FIA-nál, hogy lehetséges lenne-e eltérő keverékű gumikat készíteni előre és hátra. Nem vártuk, hogy valaki ki is próbálja ezt a megoldást – nyilatkozta nevetve Hembery az Auto Motor und Sportnak. – Amikor a tévében láttam, mi történik, majdnem leestem a székről. Kisebb hiba történt.”
A brit szakember ugyanakkor nem csupán ezen jelenetsor láttán lepődött meg pénteken. A bahreini nyitónapon ugyanis kiderült, a hétvégére szállított közepes és lágy keverékek teljesen másképp viselkednek a sivatagi pályán, mint azt előre gondolták. „Korábban Bahrein az egyik legnehezebb versenyünk volt. Most viszont, hogy a futam rajtját a naplementéig eltolták, mindez teljesen megváltozott. A hűvösebb idő miatt olyan mértékű szemcsésedést vártunk, mint Melbourne-ben. De csak elvétve tapasztaltunk ilyesmit” – magyarázta a szakember.
Hemberyt ugyanakkor a két keverék között tapasztalt óriási tempókülönbség is váratlanul érte. „A két gumi közötti különbség hatalmas, 1,5-2,5 másodperc körül van. Mi 1,5 másodperccel kalkuláltunk. Ami a kopás mértékét illeti, nincs jelentős különbség, nagyon lassan használódnak el. Akár egyetlen szettel is végig lehet menni” – mondta a szakember.
Mindezek ismeretében úgy tűnik, a csapatok várhatóan két kiállással próbálják majd meg teljesíteni a versenytávot, de az sem zárható ki, hogy egyesek az egyetlen kerékcsere mellett döntenek. Hembery szerint amennyiben elhozzák Bahreinbe a szuperlágy gumijukat, talán érdekesebb stratégiákra számíthatnánk. „Akkor három kiállásos futamot láthatnánk” – fogalmazott, kiemelve, az új szabályok miatt az év korai szakaszában azonban nem akartak efféle kockázatba belemenni.
Ami a versenyt illeti, a szakember egyébként egyértelmű esélyesnek látja a pénteket domináló Mercedest. „A Mercedes akár négy-öt kiállást is megengedhet magának, sőt, talán még egy kávészünet is belefér” – mondta.
( motorsportal.hu )