Montezemolo szerint rövidebb futamok kellenek
2014.04.05. 08:07, Margit-1225
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a legújabb javaslata szerint lerövidítené a versenytávot, hogy elegendő benzin álljon a pilóták rendelkezésére a csatározásokhoz. Az olasz szakember a hétvégén találkozik Bernie Ecclestone-nal és Jean Todttal, hogy az esetleges változtatásokról egyeztessenek.
A Ferrari nemrég megkérdezte a rajongókat, hogy miképp vélekedek az új Forma-1-ről, az eredmény pedig igen beszédes volt. Miután a résztvevők 83 százaléka elégedetlenségét fejezte ki, a Scuderia elnöke, Luca di Montezemolo úgy érzi, lépni kell.
Az Autobild Motorsport értesülései szerint az olasz szakember rövidebb futamokat szorgalmaz, ugyanis meggyőződése, hogy a versenyzők azért nem akcióznak, mert attól tartanak, hogy nem lesz elegendő üzemanyaguk a futam befejezéséhez. Montezemolo még a bahreini hétvégén tárgyalóasztalhoz ül, ahol Bernie Ecclestone-nal próbálják meggyőzni az FIA elnökét, Jean Todtot arról, hogy a sport jövője érdekében szabályváltoztatásokra lesz szükség.
Ecclestone véleménye szerint el kell törölni az átfolyást korlátozó előírást: a brit üzletember úgy véli, hogy ezáltal javulna a motorok hangja és megnövekedne a teljesítmény is. A szakértők kételkednek abban, hogy Ecclestone véghez tudja vinni a tervét, ugyanis ez nagy veszélyeket rejt.
A Renault motorokért felelős főmérnöke, Rob White a lapnak elmondta: „Ha nem lenne ez a szabályozás, a teljesítmény 700 és 1400 lóerő között mozogna. Lehet, hogy ez a show szempontjából jó lenne, de hatalmas plusz munkát jelentene a mérnököknek és hatalmas költségekkel járna. A nagy sebességkülönbség pedig még veszélyes is lenne.”
Egyelőre nem tudni, hogy eredményes lesz-e a trió találkozója, az azonban tény, hogy a versenyzők közül is egyre többen bírálják az új érát. Bahreinben Fernando Alonso fejezte ki nemtetszését. „Érdekes, hogy az elmúlt években milyen sokat változott a Forma-1. Nagyon sokféle autót vezettem már, de a mostani teljesen más. Be kell ismerni, hogy az autók túl lassúak. Három évvel ezelőtt kilenc másodperccel jobb volt a malajziai leggyorsabb kör, mint az elmúlt hétvégén. Amikor egy autó ennyivel lassabb, már nem olyan élvezetes a vezetés sem. Az egymás elleni csata persze még mindig izgalmas, én pedig készen állok a harcra.”
( motorsportal.hu )